میوه های ویتامینه

می 2024
ش ی د س چ پ ج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

جدیدترین مقالات

موز، سیب، مرکبات، توت فرنگی، پاپایا، انگور، هندوانه، نارگیل، آووکادو و آناناس به نظرتان چه مشترکاتی دارند؟ در درجه اول باید یک توضیح مختصر از اهمیت ویتامین خدمتتان عرض کنیم: ویتامین ها برای سلامتی حیاتی هستند، اما در مقادیر بسیار کمتر از مواد مغذی درشت مانند کربوهیدرات ها و چربی…

میوه های ویتامینه

موز، سیب، مرکبات، توت فرنگی، پاپایا، انگور، هندوانه، نارگیل، آووکادو و آناناس به نظرتان چه مشترکاتی دارند؟ در درجه اول باید یک توضیح مختصر از اهمیت ویتامین خدمتتان عرض کنیم: ویتامین ها برای سلامتی حیاتی هستند، اما در مقادیر بسیار کمتر از مواد مغذی درشت مانند کربوهیدرات ها و چربی ها مورد نیاز هستند. آنها برای بسیاری از عملکردهای روزانه بدن، مانند تولید مثل و رشد سلولی، مهم هستند. اما مهمتر از همه برای پردازش انرژی در سلول ها حیاتی اند. امروز قصد معرفی میوه های ویتامینه را به شما داریم.

دسته بندی ویتامین ها:

ویتامین هایی که در طبیعت موجودند بطور کلی به دو دسته محلول در آب و محلول در چربی تقسیم میشوند. که برای مثال مطرح ترین ویتامین محلول در آب که یکی از ویتامین های مهم نیز میباشد ویتامین C است. و از ویتامین های محلول در چربی نیز میتوان ویتامین A را نام برد.

اهمیت ویتامین ها:میوه های ویتامینه

ویتامین ها موادی غیر آلی و بدون کالری هستند. که بعنوان آنزیم های موثر در فرآیندهای شیمیایی بدن کار می کنند. آن ها برای عملکرد چندین عضو ضروری هستند. بدن به طور طبیعی مقداری از ویتامین های لازم را تامین می کند. با این حال، از آنجایی که کافی نیست، بدن می تواند بقیه ویتامین های لازم را از طریق غذا تامین کند. ویتامین ها سوخت و ساز بدن را تنظیم می کنند و تنها کمبود یک ویتامین می تواند، تمام بدن انسان را به مخاطره اندازد. بدون حضور ویتامین ها سلامتی و تعادل اعضای بدن ناپایدار می شود و در اعمال حیاتی اختلالاتی ایجاد می گردد و عوارضی بروز می کند که گاه منجر به مرگ می شود.

میوه های ویتامینه

A

این ویتامین نقشی حیاتی در فعالیت سالم قلب و عروق بدن ما دارد. و برای بهبود بینایی افراد در نور کم مثل شب و حفظ سلامتی سطح چشم مفید است. بر اثر کمبود ویتامین آ افراد دچار ضخامت و خشک شدن قرنیه چشم و حتی شب کوری و نا بینایی می شود. ویتامین A در زیبایی پوست تاثیر داشته و زخم های پوست، جوش ها و… را درمان می کند. هویج، طالبی، انبه، شلیل، نارنگی، زردآلو، گریپ فرویت و هندوانه. از عمده میوه هایی هستن که حاوی این ویتامین میباشند.

B

ویتامین ب درواقع یک ویتامین نیست و سته ای از ویتامین هاست. ویتامین‌های گروه b دسته‌ای از ویتامین های محلول در آب هستند. این ویتامین بیشتر از همه در آجیل ها و حبوبات یافت میشود.

ویتامین میوه ها

C

ویتامین ث یک آنتی اکسیدان است. و در جریان خون قرار گرفته و اثر شیمیایی موادی که به بافت های بدن آسیب می رسانند را خنثی می کند. این ویتامین موجب محافظت پوست در مقابل نور خورشید ، افزایش قدرت ایمنی بدن، استحکام لثه ها و دندان ها ، ساخت کلاژن شده و از بالارفتن کلسترول خون و ایجاد لخته های خونی جلوگیری می کند. کمبود این ویتامین باعث می شود که شما دچار عوارضی مانند بیماری اسکروی، خونریزی لثه و خشکی پوست و …شود. توت فرنگی، انبه، لیمو، هندوانه، انواع مرکبات و کیوی. این میوه ها از منابع با کیفیت و خوب برای دریافت ویتامین سی هستند.

E

این ویتامین یکی از ویتامین های محلول در چربی است. که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و اثر شیمیایی مخربی که به بافت های بدن لطمه می زند را از بین می برد. این ویتامین در لایه چربی دیواره سلول و داخل سلول قرار می گیرد و از تخریب دیواره سلول جلوگیری می کند. ویتامین E مهم ترین عامل برای داشتن سیستم ایمنی قوی و پوست و چشم های سالم است و خاصیت آنتی اُکسیدانی آن از لطمه دیدن داخل رگها و سکته قلبی پیشگیری می کند. ویتامین ای باعث افزایش سطح ایمنی بدن در مقابل بیماری ها، جلوگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر، کمک به درمان بیماری های چشمی و… می شود. کمبود این ویتامین باعث افزایش احتمال ابتلاء به سرطان و مشکلات قلبی و عروقی و اختلالات تولید مثلی می شود. زیتون، آجیل ها، ذرت و هلو بطور عمده دارای این ویتامین حیاتی هستند.

برچسب های نوشته

روماک لجستیک ایران
بازاریابی روماک
keyboard_arrow_up