مراحل صادرات میوه

مارس 2024
ش ی د س چ پ ج
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

جدیدترین مقالات

مراحل صادرات میوه، مزایای صادرات میوه، نکات مهم صادرات میوه
مراحل صادرات میوه چیست؟صادرات میوه، به دلیل سودبالایی که دارد، یکی از پرطرفدارترین نوع تجارت در ایران است. علاوه بر آن، ایران به دلیل آب و هوای فوق العاده، دارای میوه های با کیفیتی است که بستر را برای این زمینه فراهم می کند.در ادامه به مزایای صادرات میوه و…

مراحل صادرات میوه

مراحل صادرات میوه چیست؟صادرات میوه، به دلیل سودبالایی که دارد، یکی از پرطرفدارترین نوع تجارت در ایران است. علاوه بر آن، ایران به دلیل آب و هوای فوق العاده، دارای میوه های با کیفیتی است که بستر را برای این زمینه فراهم می کند.در ادامه به مزایای صادرات میوه و مراحل آن می پردازیم و نکات مهم صادرات میوه را نام می بریم.

مراحل صادرات میوه، مزایای صادرات میوه، نکات مهم صادرات میوه

مزایای صادرات میوه؟

  1. ارز آوری و توسعه اقتصاد کشور
  2. افزایش نوآوری و کیفیت محصولات: شرکت‌هایی که به‌ سمت صادرات می‌روند، نوآوری‌هایشان افزایش پیدا می‌کند؛ به ‌دلیل اینکه کالاها و خدمات این‌ شرکت‌ها باید در مقیاس و کیفیت‌های بین‌المللی گنجانده شوند و دائم برای ‌ارتقای محصولات و نوآوری در روش‌های تجاری خود تلاش کنند.
  3. اشتغال زایی: صدها جوان ایرانی می توانند از قبال این موضوع نان خانواده خود را تامین نمایند.
  4. صرفه به مقیاس: شاید به‌طور یقین بتوان ادعا کرد که مورد بعدی مربوط به صرفه مقیاس است؛ به ‌این مفهوم که هرچه میزان تولید افزایش یابد، تولید مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌شود، چون هزینه‌های ثابت در ‌کالاهای تولیدی بیشتری سرشکن می‌شود و درنهایت بهای‌تمام‌شده کالای تولیدی کاهش می‌یابد.
  5. افزایش رقابت پذیری: رقابت‌پذیری بیشتر از جمله مزایای صادرات محسوب می‌شود. بنگاه‌هایی که محصول صادر می‌کنند، از قوه رقابت‌پذیری بیشتری برخوردار می‌شوند، یاد می‌گیرند که چگونه با رقبای خود رقابت سالم داشته باشند و حتی با آنها تعامل و همکاری کنند و از مزایای همدیگر بهره‌مند شوند.

مراحل صادرات میوه؟

صادرات یک کشور، نقش بسیار مهمی را در توسعه اقتصادی آن کشور ایفا می کند. به همین دلیل دولت ها سعی میکنند تا بستر مناسبی را برای این امر فراهم کنند. به دلیل سخت و دشوار بودن فرآیند صادرات، بهتر است در این زمینه دانش و تجربه کافی داشته باشیم و علاوه بر آگاهی از قوانین بین الملل، با مقررات داخلی کشور دریافت کننده هم آشنایی داشته باشیم. منظور از مراحل صادرات کالا یا میوه، رعایت قواعد و قوانینی است که در فرآیند صادرات کالا باید رعایت شود:

مراحل صادرات میوه، مزیای صادرات میوه

شناخت بازار هدف

شناخت بازار هدف، اولین بخش از مراحل صادرات میوه است و به معنی شناخت بازارهایی که می توانید به راحتی محصول مورد نظر خود را به آن ها ارسال کنید. عدم آشنایی با بازار هدف، حتی با ارائه بهترین نوع محصولات، بدون شک منجر به شکست خواهد شد. زیرا اگر محصولتان با مقصد همخوانی نداشته باشد، هیچ تقاضایی برای آن وجود نخواهد داشت. به عنوان مثال مردم یکی از شهر های کشورمان به نام چالدران در استان آذربایجان غربی به دلیل هوای خنک شهرشان هیچ وقت از کولر استفاده نمی‌کنند، در نتیجه کولر در آنجا هیچ تقاضایی ندارد.

عقد قرارداد

بعد از پیدا کردن تارگت مارک بستن قرارداد دومین مرحله از مراحل صادرات میوه به حساب می آید. که در آن مواردی مانند نوع میوه ، مقدار آن، ارزش ریالی، مبدا، تاریخ ارسال، هزینه های مختلف نظیر هزینه حمل و نقل، بیمه و … قید می شود. این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار است و بی توجهی به آن مشکلات زیادی را ایجاد می کند در نتیجه حتما از مشاور در این زمینه کمک بگیرید.

پرداخت تعرفه 

یکی دیگر از مراحل صادرات میوه پرداخت تعرفه است. در واقع بعد از پرداخت این تعرفه ها، مراحل ورود به گمرک و ترخیص انجام می شود.

مراجعه به شرکت ترخیص کالا

برای ترخیص کالا از گمرک کشور مقصد، یکسری بازرسی هایی انجام می شود و در صورت ارائه مدارک و اسناد موردنظر کالا ترخیص خواهد شد. ترخیص ممکن است به وسیله صاحب محموله و یا فرد دیگری صورت گیرد. به فردی که ترخیص کالا از گمرک را انجام می دهد ترخیص کار می گویند.

نکات مهم صادرات میوه

  • بسته بندی استاندارد و خوب
  • برندینگ و تبلیغات بسیار حرفه ای و هدفمند
  • اجتناب از طولانی شدن زمان ارسال
  • محاسبه و پیش بینی هزینه ها

برچسب های نوشته

مراحل صادرات میوه, مزایای صادرات میوه, نکات مهم صادرات میوه
روماک گستر پارس بزرگترین پایانه صادراتی
معرفی منابع پروتئینی مهم
keyboard_arrow_up